A kosarad jelenleg üres!

 

A magyarországi fogyasztói márkák  versenyében a Móra Könyvkiadó immár harmadszor  nyerte el a MagyarBrands címet.  2010-ben a 40., 2011-ben a 29., 2012-ben a 17., 2013-ban a 19.  helyen végzett.

MagyarBrands, a márkaérték

A SuperBrands Magyarország által 2010-ben elindított kezdeményezés célja, hogy a magyar fogyasztói márkákat összegyűjtse, értékelje és rangsorolja. A MagyarBrands program szakértői 7 különböző szempont súlyozott átlaga alapján rangsorolták a márkákat, amelyek a védjegyadatbázisból és a pályázókból kerültek ki. A MagyarBrands-mutató a következő szempontokat vette figyelembe az értékeléskor: tradíció, menedzsment, foglalkoztatás, tulajdon, reputáció, identitás, ismertség.

Ezzel a komplex mutatóval mérték azt, hogy az adott márka tulajdonosai, menedzsmentje és foglalkoztatottjai között milyen arányban vannak magyar állampolgárok; a márka hány éve van a piacon; milyen a márka megítélése, ismertsége és híre fogyasztói és szakmai körökben. Az októberben közzétett, körültekintő és hiteles értékelés alapján a Móra első alkalommal a 40., majd a következő évben a 29., 2012-ben már a 17., 2013-ban a 19. helyezést érte el, és az egyetlen olyan márka a toplistában, amely nem élelmiszert, italt, eszközt állít elő vagy valamilyen szolgáltatást nyújt, hanem kulturális produktumot hoz létre.

Az 1950-ben alapított Móra márka az elmúlt több mint fél évszázadban beköltözött az otthonokba, családtaggá vált. A Móra név a minőség, az értékteremtés és a hagyományőrzés mellett a tartalmas, esztétikus, és szórakoztató magyar könyv fogalmát jelenti. Az első könyves élményt nyújtó pancsolókönyvtől a gyermek- és felnőttirodalom határán egyensúlyozó kötetekig min­den megtalálható a kiadó kínálatában. Könyvei meghatározó szerepet játszanak a vizuális és olvasáskultúra alakításában, hatással vannak a gyerekek tanulási képességeire, így a jövőjükre. Ezen felelősség tudatában gondozza és jelenteti meg könyveit a Móra több mint 60 éve.

„Büszkék vagyunk a MagyarBrands címre és örömmel csatlakoztunk a programhoz. Rit­kán tud az ember valóban meggyőződni egy értékelés hitelességéről, objektivitásáról, de a MagyarBrands esetében erre biztosítékot jelentett a független szakértői bizottság, amely egy hét pontból álló kritériumrendszer alapján ítélte oda a címeket. Büszke vagyok a kollégákra, a cég piacvezető pozíciójára és arra, hogy a Móra nemcsak túlélte az elmúlt 20 évet, hanem fej­lődik, és megvan a becsülete mind a szerzők, mint az örökösök, mind a kereskedelmi partnerek körében.” – nyilatkozta a cím elnyerése kapcsán Janikovszky János, az átfogó megújulás előtt álló Móra Könyvkiadó elnök-vezérigazgatója.