A neved J. Bruce Ismay, és a White Star Line hajótársaság vezérigazgatója vagy. 1907-ben járunk. A cég fő riválisa, a Cunard nemrég bocsátotta vízre legújabb utasszállító gőzösét, a Lusitaniát. Az óceánjáró 241 méter hosszú, gyors és lenyűgöző. Egy londoni vacsorán összefutsz William Pirrie-vel, annak a belfasti Harland és Wolff Hajógyárnak a vezetőjével, ahol a White Star Line hajói készülnek. Az Európa és Észak-Amerika közötti forgalmas hajóútra terelődik a szó. Aki ezen a vonalon közlekedik, hatalmas nyereségre tehet szert. Miért lennétek kishitűek? Megszületik az elhatározás: három hatalmas hajót kell építeni, nagyobbakat és 30 méterrel hosszabbat, mint a 30 ezer tonnás Lusitania. Biztosra veszed, hogy a fényűző és gyors tengerjáró gőzösök népszerűek lesznek az utazgatni vágyó gazdagok és az Észak-Amerikába tartó kivándorlók körében egyaránt.
Tuti tippek szakértőktől:
- Ha hajópincérként borravalót szeretnél kapni, légy kedves az utasokhoz!
- Ha privát sétafedélzettel rendelkező lakosztályban akarsz utazni, Időben foglald le, mivel mindössze kettő van belőle.
- A másodosztály utasai is körülnézhetnek az első osztályon, mielőtt a hajó útnak indul.
- Jól jegyezd meg, hol tartják a mentőcsónakokat, mert nincs elég belőlük!
- Nehogy beugorj a jéghideg vízbe, amikor a hajó süllyedni kezd!
A Rázós kalandok (új) sorozat köteteiben az olvasó a történelem nem túl kellemes eseményeinek főszereplőjévé válik milliomosként, mamutvadászként, boszorkányként vagy épp űrhajósként. Jókat nevet a vicces rajzokon, álmélkodik az érdekességeken, hüledezik a szörnyűségek felett, s a végén felsóhajt: „Ó, de jó, hogy nem voltam ott!”